Полезни съвети за писане и споделяне на личната ви история

From mc2

ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ: Подготовка на личната ви история[edit]

  • Молете се като подготвяте историята си. Молете се като завършвате историята си. Молете се като споделяте историята си.
  • Подгответе историята си така, че слушателят да разбере КАК Исус е променил живота ви.
  • Избягвайте прекалено много подробности за лошите неща, които сте правили в миналото си.
  • В разказа за това как сте се доверили на Христос, го кажете така, че да помогнете на другия да разбере как може и той да Му се довери.
  • Може да е полезно да използвате кратък стих от Библията, ако се вписва естествено в разказа и ще помогне на разбирането.
  • Опитайте се да използвате обикновен нецърковен език, като разказвате историята си. Избягвайте да използвате религиозни термини като „алелуя“, „спасен“, „новороден“ и т.н., които може да не означават нищо (или да имат отрицателно значение) за човека, на когото разказвате. Избягвайте да проповядвате – вие просто разказвате историята си.
  • Избягвайте да говорите негативно за други религии, особено за тези, които сте следвали преди да се доверите на Христос. Концентрирайте се върху това, което Христос е направил в живота ви, а не грешките в предишната ви вяра.
  • Завършете историята си естествено. Понякога е подходящо да завършите като попитате за отклик – например: „Преживявал ли си нещо подобно в живота си?”

ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ: Разказване на историята ви[edit]

  • Бог може да ви даде възможности да споделите историята си във всеки момент от живота ви. Бъдете чувствителни към водителството на Светия Дух.
  • Понякога е добре да поискате разрешение да разкажете историята си („Може ли да ти разкажа малко от моята история?"). Уверете се, че приятелят ви иска да чуе историята ви преди да я разкажете.
  • Научете се да разказвате историята си по един личен и разговорен начин (не като проповед или реч).
  • Когато споделяте историята си, също слушайте. Ако човекът има въпроси или се обърква в това, което казвате, отделете време за взаимодействие. Не трябва да е монолог.
  • Споделяйте историята си така, че да е уважителна и да не е осъдителна за човека, на когото разказвате, за да може да продължите да изграждате приятелството си.