DEV 06NL Alegerea și împuternicirea conducătorilor

From mc2
This page is a translated version of the page DEV 06FN Selecting and Empowering Leaders and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎русский • ‎ქართული

Sesiunea a șasea: Alegerea și împuternicirea conducătorilor

În această sesiune veți descoperi ce spune Biblia despre caracteristicile după care să vă uitați atunci când alegeți conducători din rândul noilor credincioși, din grupurile nou formate.

Inima unui conducător (40 min)

  • Închinați-vă împreună, în grupul mare
  • Participanții se despart în grupuri de 3-4 persoane și discută următoarele:
    1. Ce înveți despre cum să rămâi în Cristos prin intermediul Cuvântului, rugăciunii, ascultării, R-G-Î, relații și părtășie?
    2. În ce domenii ale vieții tale ascultarea de Dumnezeu este o provocare?
    3. Ce conflict nerezolvat ai?
    4. Ce s-a întâmplat când I-ai încredintat lui Dumnezeu scopurile tale după ultima noastră întâlnire?

Exprimarea viziunii pentru inimă

De ce anume îți este teamă? Frica este comună tuturor oamenilor. Este una dintre urmările pe care păcatul l-a avut asupra relației pe care omul a avut-o la început cu Dumnezeu. Noi toți suntem influențați de diverse temeri și ca urmare suferim de o lipsă a păcii. Frica ne poate motiva să facem lucruri rele sau să luăm decizii greșite. Isus ne dezvăluie faptul că inima Sa este blândă și smerită (Matei 11:29). El ne invită în prezența Sa, unde putem cunoaște dragostea Sa pentru noi, care alungă frica (1 Ioan 4:18). În noaptea în care a fost trădat și în ajunul crucificării Sale, Isus le-a spus ucenicilor: „Vă las pacea, vă dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o dă lumea. Să nu vi se tulbure inima, nici să nu se înspăimânte” (Ioan 14:27). Ținând cont de cine este El și de ceea ce a făcut pentru noi, noi trebuie să alegem pacea și curajul în pofida circumstanțelor și „...să nu ni se tulbure inima...” Credința înseamnă să ne punem încrederea în Dumnezeu și să acționăm ascultători în pofida sentimentelor sau temerilor noastre. Fie ca aceste cuvinte ale Lui pentru Israel să fie o mângâiere pentru tine: „Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare” (Isaia 41:10).

Celebrarea credincioșiei (20 min)

NOTĂ: Celebrați credincioșia în grupul mare, astfel încât toți să beneficieze și să se simtă încurajați.

  • Oferă ocazia participanților să împărtășească ce s-a mai întâmplat de la ultima întâlnire. Roagă-i să vorbească raportat la țelurile stabilite în ultima întâlnire.

Fier pe fier: modelându-mă pe mine însumi și pe alții (45 min)

Proverbe 27:17 „După cum fierul ascute fierul, tot astfel şi omul însuşi îl face mai ager[ascute] pe semenul său.” (NTLR)

  • Roagă-i pe toți să se întoarcă în grupurile lor „fier pe fier, să deseneze comunitățile lor misionare și bisericile și apoi să împărtășească și să facă o evaluare împreună cu grupul lor.
    1. Ce merge bine?
    2. Ce nu merge bine? Cu ce obstacole te confrunți?
    3. Care sunt alte soluții posibile primite de la membrii grupului?
    4. Ce trebuie să faci pentru a adăuga caracteristicile lipsă în fiecare grup?
    5. Unde vei începe un grup nou sau o biserică în această lună?
  • Roagă-i să își stabilească țeluri de creștere în urma evaluărilor lor și să împărtășească țelurile lor în grupul mic din care fac parte. Apoi îndeamnă-i să se roage unul pentru altul.

Noua lecție (45-60 min)

Temă relevantă de discuție: De ce este important să alegeți noii conducători potriviți? Ce caracteristici credeți că este important să aibă conducătorii?

  • Roagă participanții să se separe în grupuri noi de 4-5 persoane (sau pot continua în grupurile lor „fier pe fier”)
  • În secțiunile următoare, fiecare grup va atribui versete fiecărui participant. Fiecare participant va citi apoi pasajele de mai jos și vor spune grupului ce au învățat.

Secțiunea întâi: Isus Își alege conducătorii

Prima întâlnire: Ioan 1:35-51

A doua chemare de a-L urma: Marcu 1:16-20; Luca 5:1-11

Ultima alegere: Luca 6:12-16; Marcu 3:13-19

  • După ce au împărtășit cu toții versetele atribuite lor, fiecare persoană din grup să împărtășească:
    • Ce anume ți-a atras atenția? (Sau ce ți-a plăcut cel mai mult?) De ce?
    • Cum i-a deosebit Isus ca fiind oamenii potriviți și cum i-a ajutat să se dezvolte în fiecare stadiu în parte?

Rezumat: La început, Isus i-a încercat cu mici solicitări (vino să vezi, stai cu Mine astăzi), iar ei nu L-au urmat zi lumină. Mai târziu, Isus le-a testat dedicația pe malul mării (folosește-ți barca, aruncă plasele în apă prin credință). Apoi, ei au început să petreacă timp neîntrerupt cu Isus. În final, Isus a ales 12 din mai mulți ucenici pentru a-i crește ca să devină conducători.

Principii importante

  • Procesul de instruire pentru ucenicizare 3/3 este o modalitate bună de a da mici sarcini de îndeplinit și a vedea cine este credincios. De asemenea, poți lăsa membri din grup să înceapă să conducă părți din procesul de ucenicizare 3/3.
  • Este mai ușor să iei un om credincios și să îl înveți abilități, decât să iei un om priceput și să îl înveți credincioșia.
  • Cei mai buni conducători se dezvoltă când sunt în acțiune (ținere la socoteală, practică și stabilirea de țeluri)
  • Pe măsură ce oamenii dovedesc că sunt credincioși, oferă-le mai mult timp și atenție.

Secțiunea a doua: Pavel își alege conducătorii

Contextul: Haideți să ne uităm la instrucțiunile pe care Pavel le-a dat unuia dintre conducătorii pe care el l-a ajutat să crească, pe nume Tit. După ce Pavel a fost eliberat din temniță, la sfârșitul cărții Faptele apostolilor 28, el și-a reluat lucrarea sa misionară. Pe drum fiind, a mers în Creta și a pus bazele câtorva biserici împreună cu Tit. După ce a părăsit Creta, i-a scris o epistolă lui Tit cu instrucțiuni despre cum să aleagă conducători pentru noile biserici, din rândul noilor credincioși.

A numit conducători dintre noii credincioși: Fapte 6:1-4; Fapte 14:21-23

Caracteristici pe care să le cauți la noii credincioși: Tit 1:5-9; Fapte 6:3

Conducători cu puține șanse: 1 Samuel 22:2; 1 Cronici 11:10; 1 Cronici 12:1; 1 Samuel 16:7

Roadele credincioșiei: Matei 21:28-31; Matei 25:20-29; Filipeni 2:19-22

Rezumat: Roagă pe cineva să citească Tit 1:10-12. Observați că acești convertiți noi din Creta proveneau dintr-un mediu imoral, corupt. Chiar și un istoric antic, pe nume Polybius, scria: „Este aproape imposibil să găsești un comportament omenesc mai înșelător sau o politică publică mai nedreaptă ca în Creta.” Într-un astfel de context, Pavel i-a spus lui Tit să numească lideri noi!

Pavel i-a spus lui Tit să caute mai degrabă caractere care se transformă decât abilități și să numească mai mulți conducători pentru fiecare biserică. Abilitatea principală pe care să o caute era modul în care aceștia foloseau Cuvântul. Conducătorii tineri nu sunt perfecți! Dar viețile lor se schimbă! Iată o povestire care ilustrează acestea (sau folosește-o pe a ta):

Într-o țară din Asia, persoane care plantează biserici lucrează pentru a vedea biserici conduse de Duhul Sfânt într-o provincie din țara lor în care nu ajunseseră. Acolo, un director de școală a venit la credință. Înainte de a deveni credincios, el obișnuia să bea mult și să aibă relații extraconjugale. Dar Isus i-a schimbat viața radical și el a început să fie martos înaintea multor oameni. El a putut să înceapă șapte noi biserici de casă și a devenit un conducător eficient.

Într-o zi, în oraș s-a ținut o instruire pentru conducători. După ce s-a încheiat, el se întorcea acasă pe motocicleta sa și a hotărât să petreacă noaptea într-un orășel de pe drum. A întâlnit o femeie și s-a culcat cu ea. A doua zi s-a simțit foarte rău din cauza păcatului său. A plâns și a plâns. A fost nevoie de multe săptămâni până a reparat relația cu soția sa. Și nu numai asta, noile biserici pe care le conducea au fost afectate, iar el a sfârșit pierzându-le pe cele mai multe dintre ele. Dar după câteva luni în care a fost restaurat, el a început să Îl slujească din nou pe Domnul și acum are douăzeci de noi biserici de casă în rețeaua sa. El a dovedit că este un conducător eficient.

Conducătorii noi vor face greșeli și unii va fi nevoie să fie disciplinați pentru păcatul lor. Dar tot așa au făcut și ucenicii și conducătorii tineri pe care Pavel i-a numit prezbiteri.

Rezumatul lecției: În general, la ce ar trebui să ne uităm

  • Schimbare în bine a caracterului și devine un exemplu bun (Tit 1:5-9, 1 Petru 5:3)
  • Abilitățile și credincioșia sunt testate (Matei 25:20-26)
  • Plin de Duh Sfânt și crescând în dragoste (Fapte 6:4; Coloseni 1:3-4)
  • Își dovedește credincioșia față de Cuvânt (Tit 1:9; Evrei 13:7)
  • Alegerea necesită rugăciune și post (Luca 6:12)
  • Dumnezeu îi va alege pe cei cu puține șanse pentru că sunt înfometați și ușor de învățat (1 Samuel 22:2; 1 Cronici 11:10; 12:1)
  • Ceea ce oamenii ar putea deveni s-ar putea să nu fie ceea ce sunt acum (Tit 1:12-13)
  • Folosiți procesul demonstrat al credincioșiei și al rodniciei (ucenicizarea 3/3); Credincios în puține, credincios în multe (Matei 25:21)
  • Credincioșia repetată conduce la faptul că persoana dovedește că este merituoasă - ex. Timotei în Filipeni 2:22
  • Pavel a numit mai mulți conducători pentru fiecare biserică (Fapte 14:21-23)

Pregătirea pentru misiune (20 min)

  • În grupuri mici, fiecare participant să-și evalueze punctele tari și slăbiciunile sale când vine vorba de alegerea conducătorilor. Roagă-i să facă un plan pentru modul în care pot să facă lucrurile mai bine.
    • Identifică 2-3 conducători în grupurile tale și spune de ce anume i-ai alege
    • Dacă ai dificultăți în a identifica astfel de conducători, ce pași trebuie să faci pentru a progresa?
  • Scrieți declarații „Eu voi... până...”. Includeți și „Pe cine veți învăța această lecție?”
  • Exersați orice abilitate în plus de care au nevoie conducătorii pentru a-și conduce grupurile sau pentru a începe grupuri noi

Trimiterea lucrătorilor

  • Reîntărește viziunea de ansamblu: o biserică sau o comunitate de credință la fiecare 1.000 de oameni
  • Petreceți timp în rugăciune:
    • încredințarea scopurilor propuse Domnului
    • ca Dumnezeu să ridice biserici conduse de Duhul Sfânt
    • pentru mai mulți lucrători în urma secerișului