DEV 23FN Binecuvântându-i pe alții

From mc2
This page is a translated version of the page DEV 23FN Blessing Others and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎русский • ‎ქართული

Sesiunea 23: Binecuvântându-i pe cei din jurul nostru

În această sesiune, participanții vor descoperi modalitățile practice prin care zidirea unei mișcări de biserici și părtășii de ucenici poate duce la o schimbare pozitivă în societate prin intermediul binecuvântărilor aduse comunității.

Inima unui conducător (40 min)

  • Închinați-vă împreună, în grupul mare
  • Participanții se despart în grupuri de 3-4 persoane și discută următoarele:
    • Ce înveți despre cum să rămâi în Cristos prin intermediul Cuvântului, rugăciunii, ascultării, R-G-Î, relații și părtășie?
    • În ce domenii ale vieții tale ascultarea de Dumnezeu este o provocare?
    • Ce conflict nerezolvat ai?
    • Ce s-a întâmplat când I-ai încredintat lui Dumnezeu scopurile tale după ultima noastră întâlnire?

Exprimarea viziunii pentru inimă

Citiți Luca 9:28-31. Prietenia și susținerea plină de dragoste din partea altora este o componentă esențială în călătoria lungă și plină de provocări pe care o facem urmându-L pe Isus. Fără încurajarea, susținerea și ținerea la socoteală a altora, suntem cu mult mai vulnerabili atacului spiritual și descurajării. Chiar și conducătorii puternici, talentați și puternic spirituali au nevoie să aibă în jurul lor susținerea unui cerc de prieteni apropiați. Isus a fost exemplul nostru în această privință. În mijlocul tuturor mulțimilor de oameni care Îl urmau, al tuturor ucenicilor care Îl ascultau și slujeau alături de El, El a investit mai mult în cei 12 și chiar și mai mult în trei dintre cei din cercul Său de apropiați: Petru, Iacov și Ioan. În Luca 9:28-31 vedem că cei trei au fost invitați să ia parte la momentul în care Isus s-a schimbat la față...și, din nou, în Marcu 14:32-36 îi vedem pe aceeași trei care sunt invitați să meargă mai departe cu Isus pentru a fi părtași momentului în care Lui i-a fost cel mai greu, când s-a rugat în grădină înainte de a fi trădat. Citiți Marcu 14:32-36. Isus i-a luat intenționat cu El pe prietenii Săi cei mai apropiați, ca să împărtășească cu ei momentele Sale cele mai bune și cele mai grele, bucuriile și temerile Sale, luptele și victoriile Sale. El voia și avea nevoie de susținerea, rugăciunea și încurajarea lor. În grădina lacrimilor Sale, El a spus: „Sufletul Meu este cuprins de o întristare de moarte; rămâneţi aici şi vegheaţi!” Conducătorii puternici își cunosc nevoia lor de alții și caută să își dezvolte un cerc apropiat de „tovarăși de suferință”. Cine sunt „tovarășii tăi de suferință” și ce poți face ca să îi ajuți să continue să crească?

Celebrarea credincioșiei (20 min)

[NOTĂ: Celebrați credincioșia în grupul mare astfel încât toți să beneficieze și să se simtă încurajați.]

  • Oferă ocazia participanților să împărtășească ce s-a mai întâmplat de la ultima întâlnire. Roagă-i să vorbească raportat la țelurile stabilite la ultima întâlnire.

Fier pe fier: modelându-mă pe mine însumi și pe alții (45 min)

Proverbe 27:17 „După cum fierul ascute fierul, tot astfel şi omul însuşi îl face mai ager [ascute] pe semenul său.” (NTLR)

  • Fiecare persoană să se întoarcă în grupurile lor „fier pe fier”, să schițeze rețeaua lor de comunități misionare și apoi să împărtășească despre ea și să o evalueze împreună cu grupul din care face parte.
    1. Ce merge bine?
    2. Ce nu merge bine? Cu ce obstacole te confrunți?
    3. Care sunt alte soluții posibile primite de la membrii grupului?
    4. Ce trebuie să faci pentru a adăuga calitățile lipsă în fiecare grup?
    5. Unde vei începe un grup nou sau o biserică în această lună?
  • Roagă participanții ca în urma evaluării să își stabilească țeluri de creștere, pe care le vor împărtăși celor din grupul lor mic. Apoi se vor ruga unii pentru alții.

Lecția nouă (45-60 min)

Subiect relevant de discuție: De ce este important și util să știm ce învață Biblia despre identitatea și autoritatea fiecărui credincios de a sluji și a face ucenici?

  • Roagă participanții să se separe în grupuri noi de 4-5 persoane (sau pot continua în grupurile lor „fier pe fier”)
  • În secțiunile următoare, fiecare grup va atribui versete fiecărui participant. Fiecare participant va citi apoi pasajele de mai jos și vor spune grupului ce au învățat.

Studiu biblic de explorare – Binecuvântându-i pe alții

Definiția aproapelui: Luca 10:29-37

Impactul Împărăției: Luca 4:18-19

Făcând fapte bune: Tit 2:11-24; Evrei 13:15-16; 1 Timotei 6:17-19; Filipeni 2:3-4

  • După ce au împărtășit cu toții versetele atribuite lor, fiecare persoană din grup să împărtășească:
    • Ce anume ți-a atras atenția? (Sau ce ți-a plăcut cel mai mult?) De ce?

Rezumat: Învățătorul legii L-a întrebat pe Isus: „cine este aproapele meu?” Dar Isus a întors întrebarea și a răspuns: „aproapele cui ești tu?” Am exersat Rugăciunea, Grija, Împărtășirea pentru că noi credem că reflectă dorința lui Dumnezeu ca oamenii să cunoască dragostea palpabilă a lui Dumnezeu prin intermediul nostru. De cele mai multe ori ne gândim la a pune în practică Grija în viețile persoanelor pe care vrem să le conducem la Cristos. Aceasta este o dorință bună. Totuși, exemplul bunului samaritean ne arată că s-ar putea să trebuiască să facem pași chiar mai mari pentru a arăta dragostea lui Dumnezeu și a influența comunitățile noastre.

Pe măsură ce sunt adăugate grupuri noi, dragostea și grija noastră pentru comunitate poate lua o formă mai largă. Putem începe să ajutăm în chestiuni care influențează întrega comunitate.

Pregătirea pentru misiune

  • Roagă-i pe participanți să formeze grupuri mici în funcție de zonele geografice și să decidă cum vor aplica lecția aceasta

Brainstorming pentru înființarea unui proiect pentru comunitate

Exemple de proiecte:

  • Proiecte urbane: tineri absolvenți de școală, droguri, sarcini la adolescente, pregătire pentru locul de muncă, intreprinderi mici sau training vocațional, grijă pentru persoanele în vârstă, grădiniță, tutori, cum să fii părinte, căsnicie și probleme familiale, consilierea în situații de criză, aptitudini lingvistice sau acomodare culturală pentru imigranți, etc.
  • Proiecte rurale: lipsa locurilor de muncă și instruire pentru dobândirea de competențe, salubritate adecvată, apă, lipsa educației, nevoia de cooperative, alfabetizare săracă, programe pentru tineri, ajutorare și dezvoltare, etc.

Pasul 1 – Descoperă nevoile întrebându-i pe oamenii care locuiesc acolo

Pasul 2 – Alege un lucru pe care să te concentrezi și la care să lucrezi

Pasul 3 – Planifică împreună cu membrii bisericii și pune planul în aplicare

Discuții de grup

  • Care ar fi persoanele cele mai potrivite cu care să vorbești pentru a înțelege nevoile și provocările comunității tale?
  • Ce întrebări ai vrea să le pui lor pentru a afla în ce fel poate biserica și părtășia din care faci parte să binecuvânteze comunitatea?
  • Pe baza cunoștințelor tale din prezent despre comunitate, care crezi că sunt nevoile și preocupările ei?
  • La care dintre aceste nevoi putem răspunde cu resursele pe care le avem în acest moment?
  • Cum vei implica biserica ta pentru planificarea unui proiect comunitar?

NOTĂ: Pentru un ghid simplu de planificare pentru cum să conduci un proiect nou în comunitatea ta, apelează la Ghidul de planificare pentru proiecte incipiente

  • Scrieți declarații „Eu voi... până...”. Includeți și „Pe cine vei învăța această lecție?”
  • Exersați orice abilitate în plus de care au nevoie conducătorii pentru a-și conduce grupurile sau pentru a începe grupuri noi

Trimiterea lucrătorilor

  • Reîntărește viziunea de ansamblu: o biserică sau o comunitate de credință la fiecare 1.000 de oameni
  • Petreceți timp în rugăciune:
    • încredințarea scopurilor propuse Domnului
    • ca Dumnezeu să ridice biserici conduse de Duhul Sfânt
    • pentru mai mulți lucrători în urma secerișului