01 USB Jistota spasení

From mc2
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page FBS 01 Assurance of Salvation and the translation is 100% complete.

Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎македонски • ‎русский • ‎ქართული

Stáhněte si tuto stránku jako pdf
First-third-blue.jpg

Chvála

Chválení Boha začněte četbou z Bible.

  • Přečtěte si Žalm 118,28: „Ty jsi můj Bůh, tobě vzdávám chválu.“ Za co můžeme dnes Boha chválit nebo za co mu děkovat?

Sdílení

Modlete se navzájem za své potřeby a poskytněte si biblické rady a povzbuzení.

  • Požádejte každého, aby řekl jeden nejvýraznější moment nebo zážitek z uplynulého týdne a jednu potíž či problém, se kterým se potýkal.
  • Otázka: Co chceš, aby pro tebe Ježíš tento týden udělal? Modlete se navzájem za své potřeby.

Povzbuzení k věrnosti

Povzbuzujte ochotu následovat Ježíše.

  • Otázka: Řekl jsi někomu o svém rozhodnutí následovat Ježíše?

Vize

Povzbuďte je výhledem do budoucna a vysvětlete jim, čím se mohou stát v Kristu nebo co skrze ně může Bůh učinit. Příklad: Bůh lidi miluje! Bible nám říká, že Bůh si přeje spasit všechny lidi a chce, aby všichni poznali pravdu (1 Timoteovi 2,4). Evangelium neplatí jen pro tebe, ale i pro všechny tvé kamarády a pro celou tvou rodinu. Bůh je miluje a použije si tě, abys jim předal to, co si se o Ježíši naučil. Tak budou i oni moci následovat Ježíše. Jak bude čas postupovat, bude úžasné sledovat, co Bůh udělá v životech lidí kolem nás.

Second-third-blue.jpg

Kontext

Ježíš učil, že je dobrým pastýřem, který dává svůj život za své ovce (verš 11). Říkal také, „znám své ovce a ony znají mě“ a „já jsem přišel, aby měly život a měly ho v hojnosti“. Mnoho Židů v něj přesto nevěří a zpochybňuje jeho výroky. Právě tady začíná náš příběh.

Četba

  • Přečtěte si nebo se podívejte všichni společně do kapitoly Jan 10,22-30, dvakrát nebo třikrát.

Diskuze a sdílení myšlenek

  • Každý řekne, co ho zaujalo (nebo co se jim líbilo nejvíce) a proč.
  • Proč myslíš, že je tento příběh důležitý?
  • Jak můžeme teď žít jinak, když tento příběh (pasáž) známe?

Vyprávění a opravování

  • Procvičujte si vyprávění příběhu. Jeden vypráví

a skupina opravuje, pokud je to třeba.

Shrnutí

Ježíš jako dobrý pastýř položil na kříži svůj život jako oběť za naše hříchy. Ty jsi jedna z jeho ovcí a on chce, abys věděl, že máš věčný život a nikdy nezahyneš. V jeho rukou jsi v bezpečí a nikdo, ani sám Satan, tě odtud nemůže vytrhnout. Přečti si sekci o ujištění v brožurce.

Pro další čtení: Přečtěte si Zásadu 1: Jak získat jistotu, že jsem křesťanem a povídejte si o ní s dalším členem skupiny.

Third-third-blue.jpg

Příprava

  • Procvičujte sdílení evangelia
  • Připomeňte jim, co mohou dělat, když někdo řekne ANO evangeliu.

Náš úkol

  • Vytvořte si Síť vztahů s deseti nebo více jmény lidí, které ve svém okolí znáte.
  • Vyberte pět lidí ze své Sítě vztahů, kterým tento týden budete vyprávět svůj příběh nebo jim řeknete evangelium.
  • Napište si další věty „Řeknu/Udělám … do kdy” a řekněte si je navzájem ve své skupince.

Modlitba

  • Odevzdejte své cíle a plány Pánu. Proste Pána, aby nám pomohl zůstat věrnými

a použil si nás k získávání nových učedníků.