PSB 02 Związek a wspólnota

From mc2
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page FBS 02 Relationship and Fellowship and the translation is 100% complete.

Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎македонски • ‎русский • ‎ქართული

Tutaj możesz pobrać tę stronę jako plik pdf
First-third-blue.jpg

Oddanie Bogu chwały

Przeczytaj wskazany fragment Pisma Świętego, niech stanie się on podstawą do wysławiania Boga

  • Przykład: Psalm 48,9 “O Boże, rozważamy Twoją łaskawość we wnętrzu Twojej świątyni.” Powiedzmy Jezusowi jak bardzo jesteśmy Mu wdzięczni za Jego miłość do nas.

Troska

Usłużcie sobie nawzajem modlitwą, radą na podstawie Pisma, albo słowem zachęty, według tego jakie macie potrzeby.

  • Poproś każdą osobę, aby opowiedziała o jednym doświadczeniu, albo wyzwaniu, wobec którego stanęła w tym tygodniu.
  • Zadaj pytanie: "Co chciałabyś/chciałbyś, aby Bóg dla ciebie zrobił w tym tygodniu?" Pomódlcie się o siebie nawzajem.

Docenianie wierności

Zachęć do wzajemnej odpowiedzialności w posłuszeństwie Jezusowi

  • Zapytaj: “Co wydarzyło się w sprawie celu, który zapisałeś swoim stwierdzeniu "Zrobię do" na ostatnim spotkaniu?”

Motywacja i zachęta

Przedstaw wizję tego kim uczestnicy mogą być w Chrystusie albo czego Bóg może dokonać poprzez nich.

Na przykład: Kiedy zawierzyliśmy Chrystusowi, nasze życie zmienia się na zawsze. W 2 Liście do Koryntian 5,17 czytamy, że jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe. To o nas! Jesteśmy teraz nowymi stworzeniami i kiedy dalej będziemy podążali za Jezusem, nasze życie również będzie podlegało zmianom osiągając pełną wartość i Boży cel. Zachęcajmy siebie nawzajem wskazując na tę prawdę.

Second-third-blue.jpg

Kontekst

Ludzie, którzy byli uważani za margines społeczeństwa, przyjmowali naukę Jezusa. Przywódcom religijnym (faryzeuszom) i uczonym w Piśmie nie podobało się to, że Jezus spotykał się z osobami z marginesu. Jezus opowiedział faryzeuszom historię o synu marnotrawnym, by pokazać im, że Bóg troszczy się o grzeszników.

Czytanie

  • Przeczytaj, lub obejrzyj klip Łukasza 15,11-24 dwu. albo trzykrotnie.

Dyskusja nad Pismem

  • Każdy mówi o tym, na co zwrócił uwagę (albo co mu się najbardziej podobało) i dlaczego.
  • Jak myślicie, dlaczego ta historia jest tak ważna?
  • Jakie zmiany powinniśmy wprowadzić w naszym życiu, kiedy poznaliśmy tę historię (fragment)?

Opowiedz i popraw

  • Przyswójcie sobie tę historię w taki sposób, że ktoś ją opowie, a grupa zaproponuje poprawki, jeśli trzeba

Podsumowanie

Nasz Ojciec niebieski chce przebaczyć grzechy swoich dzieci. Grzech, który popełniliśmy nie zmienia faktu, że Bóg jest naszym Ojcem. Ale grzech ma swoje konsekwencje - wpływa na naszą wspólnotę z Bogiem. Nie pozwala nam cieszyć się bliskością Boga. W 1 Liście Jana 1,9 znajdujemy zapewnienie, że “jeśli wyznajemy nasze grzechy, Bóg jako wierny i sprawiedliwy, odpuści je nam i oczyści nas z wszelkiej nieprawości.”

Aby lepiej poznać temat przeczytaj: Wskazówkę #2: Jak możesz doświadczyć Bożej miłości i przebaczenia i porozmawiaj o tym z inną osobą z grupy.

Third-third-blue.jpg

Przygotowanie do misji

  • Przejrzyj swoją listę osób, którym chcesz opowiedzieć swoją historię. Jeśli potrzeba dodaj do niej nowe osoby
  • Ćwicz dzielenie się ewangelią oraz pomoc rozmówcy w podjęciu decyzji wiary i wyrażenia jej modlitwą
  • Przypomnij uczestnikom co zrobić, gdy ktoś odpowie pozytywnie na przesłanie ewangelii.

Wyjście na misję

  • Wybierzcie 5 osób z listy, którym będziecie chcieli opowiedzieć swoją historię, albo podzielić się ewangelią w tym tygodniu.
  • Zapisz stwierdzenie celu “Zrobię _________ do ________” i powiedz o nim swojej grupie.

Modlitwa o misję

  • Poleć Bogu cele wszystkich uczestników grupy. Poproście Boga, by pomógł wam być wiernymi, by użył was by zainicjować ruch budowania uczniów.