PSB 03 Dotrzymując kroku Duchowi Świętemu

From mc2
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page FBS 03 Keeping in Step with the Spirit and the translation is 100% complete.

Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎русский • ‎ქართული

Tutaj możesz pobrać tę stronę jako plik pdf
First-third-blue.jpg

Oddanie Bogu chwały

Przeczytaj fragment Pisma i ćwicz pieśń uwielbienia

  • Przykład: Psalm 66,4 “Niech cała ziemia Cię wielbi i niechaj śpiewa Tobie, niech imię Twoje opiewa!” Chwalmy Boga prostą pieśnią.

Troska

Usłużcie sobie nawzajem modlitwą, radą na podstawie Pisma, albo słowem zachęty.

  • Poproś każdą osobę, by opowiedziała o jednym doświadczeniu i wyjaśniła na czym polegało wyzwanie, przed którym stanęła w tym tygodniu.
  • Zadaj pytanie: “Co chciałabyś/chciałbyś, aby Jezus zrobił dla ciebie w tym tygodniu?” Pomódlcie się o siebie nawzajem.

Docenianie wierności

Zachęć do wzajemnej odpowiedzialności w posłuszeństwie Jezusowi

  • Zapytaj: “Co wydarzyło się po tym, jak zaufaliście Bogu i zapisaliście swój cel w stwierdzeniu "Zrobię do"?”

Motywacja i zachęta

Przedstaw wizję tego kim uczestnicy mogą być w Chrystusie albo czego Bóg może dokonać poprzez nich.

Przykład: Raz pewna kobieta poszła odwiedzić swoją sąsiadkę. W trakcie rozmowy przedstawiła jej ewangelię i sąsiadka zaufała Chrystusowi. A potem zaczęła płakać: "Mój mąż zmarł dwa tygodnie temu. Dlaczego nie przyszłaś i nie powiedziałaś nam o Jezusie wcześniej?" Widzicie, nie wiemy, kiedy skończy się czyjeś życie, dlatego powinniśmy dzielić się ewangelią kiedy tylko mamy możliwość.

Second-third-blue.jpg

Kontekst

W chwili, gdy zaufaliśmy Panu Jezusowi, zaczyna w nas mieszkać Duch Święty. Jest On nazywany Duchem Święty, Duchem Prawdy i Pocieszycielem. Jego służba w naszym życiu jest bardzo ważna, dlatego zajmiemy się dokładniej naszym związkiem z Nim.

Czytanie

  • Przeczytaj 1 List do Koryntian 2,14-3,3 dwa, trzy razy. Pozostali członkowie grupy słuchają.

Dyskusja nad Pismem

  • Każdy mówi na co zwrócił uwagę (albo co mu się najbardziej podobało) i dlaczego.
  • Jak myślicie, dlaczego ta historia jest ważna?
  • Jakie zmiany powinniśmy wprowadzić w naszym życiu, kiedy poznaliśmy tę historię (fragment)?

Powiedz i popraw

  • Przyswójcie sobie tę historię w taki sposób, że ktoś ją opowie, a grupa zaproponuje poprawki, jeśli będzie potrzeba.

Podsumowanie

Chociaż Duch Święty zamieszkuje wszystkich chrześcijan, jednak nie wszyscy są przez Niego prowadzeni i wyposażeni w Jego moc. Kiedy polegamy na własnych siłach, albo sami kierujemy własnym życiem, Biblia nazywa nas chrześcijanami cielesnymi. Nie żyjemy wtedy w sposób owocny i obfity. Przeczytaj List do Galatów 5, 22-24. Ilustracja trzech kół pomoże nam zapamiętać trzy rodzaje ludzi opisanych w 1 Liście do Koryntian (narysuj trzy koła).

Aby lepiej poznać temat przeczytaj: Praktyczna wskazówka nr 3 Jak możesz zostać napełniony Duchem Świętym i porozmawiaj o tym z inną osobą z grupy.

Third-third-blue.jpg

Przygotowanie do misji

  • Naucz uczestników zasad duchowego oddychania
  • Wydech – 1 Jana 1,9 wyznajemy grzechy, zgadzamy się na zmianę naszej postawy i działania
  • Wdech – poddajemy życie pod kierownictwo Chrystusa
  • Niech uczestnicy pomodlą się o prowadzenie i moc Ducha Świętego
  • Ojcze, potrzebuję Cię. Wyznaję, że sam kierowałem swoim życiem i zgrzeszyłem przeciwko Tobie. Dziękuję, że przebaczyłeś moje grzechy dzięki ofierze Pana Jezusa na krzyżu. Proszę, byś przejął kontrolę nad moim życiem i napełnił mnie Duchem Świętym. Modlę się o to w imieniu Jezusa, by wyrazić moją wiarę. Dziękuję za to, że już przejąłeś ster mojego życia i napełniłeś mnie Duchem Świętym.
  • Przećwiczcie rysowanie trzech kół i wyjaśnianie zasad duchowego oddychania

Wyjście na misję

  • Wybierz trzy osoby, którym będziesz chciał powiedzieć o tym, czego nauczyłeś się o Duchu Świętym.
  • Wybierz dwie osoby, z którymi porozmawiasz w tym tygodniu o ewangelii
  • Zapisz stwierdzenie celu "Zrobię _________ do _________" i powiedz o nim w swojej grupce.

Modlitwa o misję

  • Poleć Bogu zele wszystkich uczestników grupy. Poproście Boga, aby pomógł wam być wiernymi, by używał was by zainicjować ruch budowania uczniów.