Wzrastanie przez Słowo Boże

From mc2
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page FBS 05 Growing through God’s Word and the translation is 98% complete.
Outdated translations are marked like this.

Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎русский • ‎ქართული

Tutaj możesz pobrać tę stronę jako pdf
First-third-blue.jpg

Oddanie Bogu chwały

Przeczytaj wskazany fragment Pisma Świętego i ćwicz śpiewanie pieśni, aby stała się podstawą uwielbienia Boga.

  • Przykład: Przeczytaj Obj 7,12 “Oddajmy Bogu cześć i chwałę pieśnią.”

Troska

Usłużcie sobie nawzajem modlitwą, radą na podstawie Pisma, albo słowem zachęty, według tego jakie macie potrzeby.

  • Poproś każdą osobę by opowiedziała o jednym wydarzeniu z minionego tygodnia i wyjaśniła co w nim stanowiło dla niej wyzwanie albo próbę.
  • Zadaj pytanie: “Co chciałabyś/chciałbyś aby Jezus zrobił dla ciebie w tym tygodniu?” Pomódlcie się o siebie nawzajem.

Docenianie wierności

Zachęć do wzajemnej odpowiedzialności w posłuszeństwie Jezusowi

  • Zapytaj: “Co wydarzyło się w sprawie celu, który ufając Bogu postawiłeś sobie w stwierdzeniu Zrobię do...?”

Motywacja i zachęta

Przedstaw wizję tego kim uczestnicy mogą być w Chrystusie albo czego Bóg może dokonać poprzez nich.

Na przykład: Bóg dał nam w Chrystusie wszelkie duchowe błogosławieństwo. Adoptował nas, przyjął do swojej rodziny i nazwał swoimi dziećmi. “W Nim także i wy usłyszeliście słowo prawdy, Dobrą Nowinę o waszym zbawieniu. W Nim również uwierzyliście i zostaliście naznaczeni pieczęcią Ducha, który był obiecany. On jest zadatkiem naszego dziedzictwa...” (Efezjan 1,13-14a) To niezwykły dar! Oto Boża obietnica dla was.

Second-third-blue.jpg

Kontekst

Po zmartwychwstaniu Jezus wielokrotnie ukazywał się swoim uczniom przez 40 dni. Jedno z takich spotkań odbyło się, gdy wszyscy zebrali się w dużej sali, a Jezus wyjaśniał znaczenie swoich słów.

Czytanie

  • Przeczytajcie lub obejrzyjcie klip Łukasza 24,36-49 dwu lub trzykrotnie.

Dyskusja nad Pismem

  • Każdy mówi o tym na co zwrócił uwagę (albo co mu się najbardziej podobało) i dla czego.
  • Jak myślicie, dlaczego ta historia jest ważna?
  • Jakie zmiany powinniśmy wprowadzić w naszym życiu, kiedy poznaliśmy tę historię (fragment)?

Opowiedz, popraw

  • Przyswójcie tę historię. Niech ktoś ją opowie a inni zaproponują poprawki, jeśli będzie potrzeba.

Podsumowanie

Jezus chce, byśmy rozumieli Słowo Boże, co ono mówi o Nim. W Jego życiu spełniły się obietnice Słowa Bożego. On chce byśmy przekazywali innym to, czego się nauczyliśmy.

Przeczytaj 2 Tymoteusza 3,16-17, Rzymian 10,17 i Hebrajczyków 4,12 żeby utrwalić prawdę o Słowie Bożym.

Codzienne czytanie Biblii ma bardzo duże znaczenie w poznawaniu Jezusa.

Third-third-blue.jpg

Przygotowanie do misji

  • Podejmij zobowiązanie by czytać co najmniej jeden rozdział z Pisma Świętego każdego dnia, zaczynając od Ewangelii Jana.
  • Módl się, aby Duch Święty uczył cię poprzez Jego Słowo. Po przeczytaniu każdego rozdziału odpowiedz na trzy pytania:
    • O czym jest ten fragment?
    • Jak mogę go zastosować?
    • Komu mogę pomóc używając tego fragmentu?
  • Rozmyślaj nad tym czego Duch Święty uczył cię o znaczeniu tego fragmentu.

Wyjście na misję

  • Wybierz pięć osób z listy, którym będziesz chciał opowiedzieć swoją historię, albo podzielić się z nimi ewangelią w tym tygodniu.
  • Zapisz stwierdzenie celu “Zrobię_________do ________” i powiedz o nim swojej grupce.

Modlitwa o misję

  • Poleć Bogu cele wszystkich uczestników grupy. Poproście Boga, by pomógł wam być wiernymi, by użył was by zainicjować ruch budowania uczniów.