Ludzie pokoju, Dr Tom Wolf

From mc2
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Persons of Peace by Dr. Tom Wolf and the translation is 100% complete.

Other languages:
English • ‎hrvatski • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎македонски • ‎русский • ‎ქართული

Tutaj możesz pobrać tę stronę jako plik pdf

Ludzie pokoju

Dr Tom Wolf, profesor misjologii, Golden Gate Theological Seminary, emerytowany kaznodzieja kościoła Church on Brady St., L.A. twórca akcji Studium Biblijne Lidii.

1. Łukasza 10,6 – Człowiek przygotowany

CZŁOWIEK POKOJU – Osoba suwerennie przygotowana przez Boga do przyjęcia ewangelii zanim ty przybywasz.

Nasza mentalność zawsze była "sianie, sianie, sianie a potem żniwa". Jezus naucza oraz pokazuje, że "najpierw żniesz" a potem "siejesz" (szczególnie w oikios (z greckiego dom, otoczenie, społeczność) osoby, która została znaleziona na żniwach).

  • Bóg w swojej suwerennej woli umieszcza tam "człowieka pokoju". JEŚLI go tam NIE znajdziesz, to idź gdzie indziej.
  • Szukaj aż znajdziesz Jego człowieka pokoju.

Więc, twórz plany i strategie, ale nie związuj się nimi za bardzo, tak żeby Duch Boży mógł cię prowadzić.

  • Ta zasada jest bardzo dobrze zilustrowana przy okazji nawrócenia Korneliusza.
  • Ta zasada jest bardzo dobrze zilustrowana przy okazji nawrócenia Lidii.
  • Ta zasada jest bardzo dobrze zilustrowana przy okazji nawrócenia strażnika więziennego.

Te trzy osoby pokazują, że "żniwo" jest najpierw, a dopiero potem sianie w ich "domu" i poza nim. To jest "WSZYSTKO od Boga". W żadnym z tych przypadków NIE ma "siania" najpierw.

2. Człowiek mający reputację

Ludzie znani są z opinii, dobrej albo złej.

W piątym rozdziale Marka Jezus przybywa łodzią do Gadary i tam jest powitany przez człowieka opętanego, który jest agresywny, nagi, w zerwanych łańcuchach i ma okropną reputację, ALE Bóg według swojej suwerennej woli umieścił go tam, przygotowanego na ewangelię. To nie jest ktoś, kogo byśmy normalnie postrzegali jako "człowieka pokoju", ale on się nim staje. (Pamiętaj - nawóz użyźnia glebę).

Ten człowiek, po uwolnieniu i nawróceniu błaga Jezusa, żeby pozwolił mu iść z nimi.

Ludzie z miasta i właściciele świń błagają Jezusa, żeby odszedł.

Jezus odsyła go do Dekapolu, żeby "opowiadał".

W siódmym rozdziale Marka, Jezus powraca do Dekapolu i teraz ci sami ludzie błagają Jezusa, żeby został i dotknął ich chorych i sparaliżowanych, itd.

"Oikos" opętanego zobaczył przemienionego człowieka. On teraz jest Bożym "człowiekiem pokoju" ogłaszającym Jezusa (i zwróć uwagę, miał tylko kilka minut uczniostwa).

3. Człowiek, który jest liderem

Czy zauważyłeś, że WSZYSTKIE ryby pływają w ławicy? Naukowcy nazywają rybę prowadzącą ławicę "liderem".

Czy widziano kiedyś wypadek w ławicy? Nie ma ani wypadków, ani zderzeń.

"Człowiek pokoju" staje się "liderem" i NAWRACA SIĘ PIERWSZY w swoim narodzie/grupie.

Poprzez tego JEDNEGO, Bóg "nawróci" cały "oikos".

Przeznacz na to czas, żeby ZNALEŹĆ człowieka pokoju!