Sfaturi pentru cum să scrii și să împărtășești povestea ta.

From mc2
This page is a translated version of the page Tips for Writing and Sharing your Personal Story and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎македонски • ‎русский • ‎ქართული

Descarcă aici această pagină ca fișier pdf

SFATURI: Pregătirea poveștii tale

  • Roagă-te înainte de a-ți pregăti povestea. Roagă-te la final. Roagă-te în timp ce împărtășești povestea ta.
  • Pregătește-ți povestea astfel încât ascultătorul tău să înțeleagă CUM ți-a schimbat Isus viața.
  • Evită să dai prea multe detalii despre lucrurile rele din trecutul tău care ar putea pune accentul pe abuzuri păcătoase.
  • Atunci când vorbești despre felul în care ai ajuns să te încrezi în Cristos, spune-o într-un mod care să îi ajute pe alții să știe cum să aibă și ei încredere în El.
  • Ar putea fi util să folosești un scurt verset biblic, dacă se potrivește natural și dacă îl va ajuta pe celălalt să înțeleagă mai bine.
  • Încearcă să folosești un limbaj comun, nereligios atunci când îți spui povestea. Evită să folosești termeni religioși precum „aleluia,” „mântuit,” „născut din nou,” etc., care s-ar putea să nu aibă niciun înțeles pentru ei. Evită să predici; tu pur și simplu îți spui povestea.
  • Evită să vorbești într-un mod negativ despre oricare altă tradiție religioasă, în special despre cea pe care o urmai înainte de a te încrede în Cristos. Concentrează-te pe ceea ce a făcut Cristos în viața ta, nu asupra erorilor credinței tale precedente.
  • Sfârșește povestea ta într-un mod natural. Uneori este potrivit să închei cerându-le un răspuns - de ex.:„Ați trăit vreodată ceva asemănător în viața voastră?”

SFATURI: Relatarea poveștii tale

  • S-ar putea ca Dumnezeu să îți dea ocazii să îți împărtășești povestea în orice moment al vieții tale. Fii sensibil la călăuzirea Duhului Sfânt.
  • Uneori ar putea fi indicat să ceri permisiunea de a-ți împărtăși povestea („Pot să îți spun pe scurt povestea mea?”). Asigură-te că prietenul tău vrea să asculte înainte de a împărtăși.
  • Învață să îți spui povestea într-un fel personal, conversațional (nu ca pe o predică sau ca pe un speech).
  • Atunci când îți împărtășești povestea, ascultă totodată. Dacă oamenii au întrebări despre ceea ce spui, ia-ți timp pentru a interacționa. Nu ar trebui să fie un monolog.
  • Împărtășește într-un fel respectuos și fără să critici, în așa fel încât să poți continua să construiești prietenia.