Saveti za pisanje i deljenje tvoje lične priče

From mc2
This page is a translated version of the page Tips for Writing and Sharing your Personal Story and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎polski • ‎română • ‎shqip • ‎srpski (latinica)‎ • ‎čeština • ‎български • ‎македонски • ‎русский • ‎ქართული

Skinite ovu stranu kao pdf dokument

SAVETI: Sastavljanje lične priče

  • Moli se dok pišeš svoju priču. Moli se dok je završavaš. Moli se dok je deliš sa drugima.
  • Sastavi priču tako da drugi razumeju KAKO je Isus promenio tvoj život.
  • Izbegavaj previše detalja iz prošlosti koji naglašavaju loše stvari i tvoje učešće u grehu.
  • Dok govoriš o tome kako si poverovao Hristu, prenesi to na takav način da i drugi mogu da saznaju kako da mu veruju.
  • Ubacivanje kraćeg biblijskog stiha je takođe korisno ako se on prirodno uklapa u kontekst i pojašnjava priču.
  • Pokušaj da koristiš uobičajeni, necrkveni govor. Izbegavaj crkvene termine kao što su „aliluja“, „spasen“, „nanovo rođen“ itd. koji nemaju značenje (ili čak imaju negativnu konotaciju) za ljude koji te slušaju. Izbegavaj propovedanje - ti samo pričaš svoju priču.
  • Izbegavaj da govoriš negativno o nekoj drugoj religioznoj tradiciji, a naročito onoj u kojoj si bio pre nego što si poverovao u Hrista. Usredsredi se na ono što je Hristos učinio u tvom životu, a ne na greške tvoje prethodne vere.
  • Završi priču prirodno. Ponekad je prigodno da završiš tako što ćeš tražiti njihov odgovor, npr. "Da li ste ikada doživeli nešto slično?".

SAVETI: Pričanje priče

  • Bog može da ti pruži mogućnost da podeliš svoju priču u bilo kom trenutku svog života. Budi osetljiv na vođstvo Svetog Duha.
  • Ponekad je dobro da tražiš dopuštenje da podeliš svoju priču („Mogu li ukratko da podelim sa tobom svoju priču?). Uveri se da tvoj prijatelj želi da čuje tvoju priču.
  • Nauči kako da ispričaš svoju priču na ličan način, kroz razgovor (ne kao propoved ili govor).
  • Dok deliš priču, slušaj i drugu stranu. Ako ljudi imaju pitanja ili su zbunjeni zbog onog što slušaju, budi otvoren za interakciju. To ne bi trebalo da bude monolog.
  • Deli priču tako da ljudi osete poštovanje, a ne osudu. Tako ćeš nastaviti da gradiš prijateljske odnose sa njima.